Skip to main content

BETROKKENHEID

Lennart Janse van PeoplePower

‘Omkijken naar elkaar zit in onze aard’

Voor Lennart Janse, algemeen directeur bij PeoplePower, is het belangrijk om de mens echt te zien. Dat dringt door in alles wat hij doet – hoe hij zijn naasten benadert, ver weg en dichtbij. PeoplePower steunt als bedrijf CompanyKids van Woord en Daad en draagt bij aan Busy Bees Oeganda.

Het bedrijf PeoplePower, met vestigingen in Bodegraven, Veenendaal en in Roemenië, is toonaangevend in het maken en beheren van technische tekeningen van gebouwen. Daarnaast ontwerpt PeoplePower ook gebouwinstallaties. Voor veel grote ondernemingen is PeoplePower de vaste partner voor grafische (ontwerp)informatie die nodig is voor het bouwen, onderhouden en gebruiken van vastgoed.

Mensgericht
Lennart: ‘Ik ben een mensenmens. De techniek boeit mij ook, maar het samenwerken met mensen heeft mijn hart. We hebben inmiddels heel wat mensen in dienst. Zo’n honderd in Nederland en een kleine zeventig man in Roemenië. Ik vind het belangrijk dat we op zo’n manier samenwerken dat we persoonlijk, maar ook als team groeien. Dat is binnen ons bedrijf een belangrijk thema. We leiden veel mensen intern op, zowel in Nederland als in Roemenië.’

Lennart vertelt dat door klanten ook steeds meer wordt verwacht dat er oog is voor de impact die we als bedrijf hebben op onze omgeving. ‘Aan de hand van een praktisch social return-programma kun je als bedrijf ook handen en voeten geven aan je kernwaarden, waar je voor staat. Dat is nogal eens een aanleiding voor mooie gesprekken met collega’s en opdrachtgevers. Het moet onze intrinsieke motivatie zijn om door te geven van wat we ontvangen hebben. In geld, maar ook in kennis en tijd.’ Lennart vertelt dat dat hem en zijn collega’s ook onderling verbindt: ‘We delen de gedachte om om te zien naar elkaar, of we nu christen zijn of niet. Het geeft iets van onderlinge verbondenheid. Alsof we allemaal beamen: zo willen wij het doen, hier en ook ver weg.’
PeoplePower steunt vanuit die visie het werk van Woord en Daad op structurele wijze. Lennart gaat voor langetermijnrelaties, in zijn werk, maar ook in het steunen van goede doelen. ‘We willen daar solide en betrouwbaar in zijn, zodat de goede doelen die wij steunen zich kunnen richten op langetermijndoelen.’

PeoplePower steunt daarom niet alleen het CompanyKids-programma, maar draagt ook langdurig bij aan BusyBees in Oeganda, waarin wordt gestreden tegen uitbuiting van mens en schepping. Samen met lokale partners wordt gebouwd aan een eerlijke en duurzame waardeketen in de honingsector. Vóór een duurzame en menswaardige toekomst en tégen uitbuiting.

Soms zit het tegen
Uit de woorden van Lennart klinkt bewogenheid met zijn medemens. Hij wil niet alleen oog hebben voor de mensen die hun successen vieren, maar juist ook voor hen die het moeilijker hebben. ‘Het is belangrijk dat we ons realiseren dat ook hier in Nederland veel jongeren een moeilijke start maken. Meer dan eens leidt dat tot het niet succesvol afronden van studies. Des te belangrijker dat je daarna een kans krijgt om je vanuit een werkomgeving te ontwikkelen. Daar gaan wij voor. Als je laat zien dat je er echt voor wilt gaan, dan bieden wij een intern opleidingstraject aan.’

‘De gedachte dat wij met ons werk een groot verschil kunnen
maken voor deze kinderen en hun omgeving verbindt ons’

– Lennart Janse

Kansen bieden
Lennart is gepassioneerd over de cultuur binnen PeoplePower. ‘Kansen geven, ruimte bieden om je te ontplooien, is écht heel wezenlijk. Daarvan komen mensen tot hun recht. Investeren in mensen is voor ons meer dan vaardigheden aanleren die nodig zijn om je functie te kunnen uitoefenen. We willen mensen de ruimte bieden om hun talenten te ontdekken. Er zijn zoveel talentvolle mensen die geen gelegenheid hebben gehad om te ontdekken waar hun kracht ligt. Op een werkplek, onder de juiste begeleiding, komen mensen soms helemaal tot bloei. Die begeleiding en kansen bieden, is een manier van werken die dicht bij ons hart ligt. Het gaat om het bieden van perspectief. Dat kan niet los van het Woord. Juist als dienstverlener vormen de mensen ons kapitaal. We hebben de ambitie om meer te zijn dan zomaar een groep mensen die gezamenlijk een taak uitvoert. Daarom willen we investeren in mensen, hier binnen ons bedrijf, maar ook via Woord en Daad door kansarme kinderen en jongeren in ontwikkelingslanden te steunen.’

Voor PeoplePower geeft het sponsorprogramma voor bedrijven, Company Kids, kansarme kinderen een gezicht binnen het bedrijf. Lennart: ‘Letterlijk, de foto’s van deze kinderen hangen aan de muur bij ons op kantoor. De gedachte dat wij met ons werken ook voor deze kinderen en hun omgeving een groot verschil kunnen maken verbindt ons ook. Dat geeft aanvullende zingeving aan ons werk. Wanneer naast praktische steun ook het Woord van God wordt doorgegeven bieden we pas echt perspectief. Een eeuwige toekomst waarin geen ongelijkheid meer zal zijn.’

Close Menu

 

Daadkracht Online is gecreëerd in BladenMakers’ InZine.

COLOFON
Daadkracht is een uitgave van Stichting Woord en Daad voor betrokken ondernemers.

Redactie: Marlies Moret (hoofdredacteur), Rudolf Mulderij (eindredactie) Arnoud Gorter en Jo-Anne Krijgsman

Ontwerp en realisatie: BladenMakers.nl

Uitgave Stichting Woord en Daad, Postbus 560, 4200 AN Gorinchem, 0183-611800, IBAN: NL64RABO0385487088
[email protected]

EERDERE EDITIES

April’24
Dec ’23
Sept ’23
April ’23
Dec ’22
Sept ’22
April ’22